Rancangan Mengajar Perbincangan Peperiksaan
Mata Pelajaran:_____________________ Tarikh:________________
Kelas: <kelas yang diajar/relief> Bil. Pelajar:___________
Tempat:<lokasi> Masa: <masa>
Tajuk:PERBINCANGAN UJIAN BULANAN II
Objektif:
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat
Menyatakan pendapat yang
bernas & memberikan alasan untuk menguatkan pendapatelatih pelajar
menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara yang dibincangkan
Pengetahuan sedia ada:
ABBM:
Buku latihan, kertas soalan Ujian 1, Skema Jawapan Ujian 1
Pengurusan kelas:
Penerapan Nilai
Menghormati guru, usaha,Bertanggungjawab
Aktiviti:
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
Pelajar dan guru berbincang mengenai soalan-soalan ujian
Soal jawab antara guru dan pelajar
1.Murid diedarkan dengan kertas jawapanpeperiksaan akhir tahun penulisan.
2.Murid diminta untuk membincang kan soalandan memberikan jawapan mereka .
3.Bincang jawapan bersama-sama.
4.Buat pembetulan jika terdapat kesalahan.
5.Buat pembetulan di dalam buku tulis
Penutup:
Tugasan:
Refleksi
P&P
berjalan lancar kerana pelajar dilihat memberi tumpuan sepenuhnya
terhadap perbincangan dan pembetulan jawapan kertas peperiksaan mereka
70% pelajar dapat memberikan pendapat & mengenalpasti kesalahan yang dilakukan ketika menjawab soalan
30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru untuk menyatakan pendapat sepanjang perbincangan
#Lampirkan Soalan Ujian + Skema Jawapan
No comments:
Post a Comment