Pensyarah tegur saya bahawa objektif pengajaran saye terlalu mengikut kepada Silibus KPM. Masa tu x berapa faham sangat apa yang cuba diperkatakan..
bila dah baca buku Pembinaan & Analisis Ujian Bilik Darjah (Edisi Kedua) oleh Mohamad Najib Abdul Ghafar baru la faham ...
"Guru sering menulis objektif dari sgei apa yang ingin dibuat atau apa yang ingin dilakukannya di dalam bilik darjah. Ini amat mudah dilaksanakan tetapi objektif ini tidak menjawab dengan jelas apa yang ingin dimahukan daripada pelajar setelah selesai proses pengajaran..." (ms 25)
=>sepatutnya saya fokus ape hasil akhir P&P saya..bukan semasa P&P.oh!
=>pttnye pelajar boleh sediakan sendiri apa yg perlu, buat apa yg perlu, apa kemahiran yang ptt ditonjolkan untuk solve problem
=>thats why pelajar x perform, kite akan ckp "ala,dieorg tu sume nk kene suap aje"....
=>terdiam sejenak..em,perlu ada perubahan dari segi penulisan objektif pengajaran next time..huu
Sumber:
Pembinaan & Analisis Ujian Bilik Darjah (Edisi Kedua) oleh Mohamad Najib Abdul Ghafar (2011)
Penerbit UTM PressUTM Press item
No comments:
Post a Comment